بازیابی اطلاعات انواع هارد و فلش مموری

روشاپارس رایانه با داشتن تیمی قدرتمند از متخصصین، قادر است شما را در بازیابی اطلاعات از دست رفته‌تان کمک کند کاربران می توانند برای بازیابی تصاویر، ویدئو ها و آهنگ هایی که به صورت تصادفی از رایانه، درایو USB، دوربین دیجیتال و سایر ابزار های ذخیره این فایل ها حذف شده اند و از دست رفته اند، به ما رجوع کنند. روشاپارس به شما در بازیابی تصاویر و خاطرات شیرین خود کمک خواهد کرد!

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه


فایل ها در کامپیوتر شما می توانند به دلایل متعددی از دست بروند. شما ممکن است به طور تصادفی فایلی را پاک کنید، و یا یک ویروس آن را تخریب کند. همچنین هارد دیسک شما می تواند به طور کامل از کار بیفتد. وقتی که یک هارد دیسک دچار مرگ غیر منتظره شود مانند این است که خانه شما به طور کامل بسوزد. اطلاعات مهم شخصی معمولا برای همیشه از بین می روند – عکس های خانوادگی، اسناد و فایل های پر اهمیت، موزیک های دانلود شده و چیزهای دیگر.

خوشبختانه این روزها تهیه نسخه پشتیبان (Backup) از محتویات کامپیوتر شما بر روی یک فضای جداگانه، فرآیند بسیار ساده ای است. با انجام آن، فایل های شما در مقابل ویروس ها و خرابی کامل کامپیوتر محافظت می شوند. این کار، بازیابی و قرار دادن آن ها بر روی یک هارد دیسک جدید و آغاز مجدد کار را آسان می کند.

نسخه های پشتیبان را کجا ذخیره کنیم؟

امروزه روش های زیادی برای تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات شما وجود دارد. شما به یک فضای ذخیره سازی خارجی نیاز دارید که بتوانید کپی های پشتیبان خود را بر روی آن ذخیره کنید. احتیاج به تجهیزات پیچیده ای نیست و می توانید از ابزارهای ذخیره سازی زیر استفاده کنید:

  • سی دی (CD)
  • دی وی دی (DVD)
  • هارد دیسک خارجی (External hard drives)
  • حافظه فلش (USB flash drives)
  • درایوهای موجود در شبکه (Network drives)
  • سرویس های آنلاین (Online backup and storage service)

کاملا به این بستگی دارد که کدام یک برای شیوه کار شما مناسب تر است. مهمترین نکته این است که پشتیبان گیری به صورت منظم انجام شود تا این که فایل ها همیشه در زمان نیاز موجود باشند.

از چه داده ای کپی پشتیبان تهیه کنیم؟

اتفاقات زیادی می تواند رخ دهد که به سبب آن ممکن است شما اطلاعات روی یک کامپیوتر را به طور نا آگاهانه و یا غیر عمد از دست بدهید. کودکی که با صفحه کلید مانند یک پیانو بازی می کند، یک نوسان ولتاژ برق، رعد و برق، طوفان و سیل و گاهی اوقات هم از کار افتادن تجهیزات کامپیوتری.

اگر شما به صورت منظم از فایل های خود کپی پشتیبان تهیه کرده و آن ها را در یک مکان مجزا نگهداری کنید، در صورتی که اتفاقی برای داده های اصلی بر روی کامپیوتر رخ دهد، می توانید تمام و یا بخش زیادی از آن ها را بازگردانید.

تصمیم درباره این که از چه داده ای نسخه پشتیبان تهیه شود کاملا شخصی است. هر چیزی که شما نمی توانید به راحتی جایگزین کنید باید در بالای لیست شما قرار بگیرد. قبل از این که شروع کنید، لیستی از فایل هایی که می خواهید از آن ها کپی پشتیبان بگیرید، آماده کنید. این لیست به تصمیم گیری شما کمک کرده و همچنین مرجعی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از آن در جریان بازیابی فایل های پشتیبان نیز استفاده کنید. در این جا تعدادی فایل پیشنهادی برای شروع برای شما آورده شده است:

  • رکوردهای بانکی و دیگر اطلاعات مالی
  • عکس های دیجیتال
  • نرم افزارهایی که شما خریداری نموده و یا از اینترنت دانلود کرده اید
  • موسیقی هایی که شما خریداری نموده و یا از اینترنت دانلود کرده اید
  • پروژه های شخصی
  • فهرست ایمیل های افراد (E-mail Address Book)
  • تقویم Microsoft Outlook
  • آدرس وب سایت های مورد علاقه (Bookmarks)
  • ...

نکاتی برای محافظت از فایل های پشتیبان شما

تهیه نسخه پشتیبان از داده ها تنها قدم اول است. شما باید در زمان نیاز بتوانید به فایل ها و اطلاعات مهم شخصی دسترسی داشته باشید. در این جا چند پیشنهاد برای کمک به شما در جهت حفاظت از آن ها آورده شده است:

  • اطلاعات خود را خارج از خانه و یا محل کار قرار دهید. کپی های پشتیبان را دور از کامپیوتر خود نگاه دارید – در یک اتاق جدا، در یک محفظه ضد آتش. اگر از یک گاو صندوق برای محافظت از اسناد کاغذی با ارزش خود استفاده می کنید، دیسک های پشتیبان خود را نیز در آن نگهداری کنید.
  • بیشتر از یک کپی بگیرید. نسخه های پشتیبان را در دو مکان جداگانه نگهداری کنید، بنابراین اگر حادثه ای برای یک ناحیه اتفاق افتاد، شما هنوز نسخه پشتیبان کمکی را در اختیار دارید.
  • فضای ذخیره سازی خود را مرتب و منظم نگاه دارید. هر چند وقت یک بار (مخصوصا اگر که شما برای فضای ذخیره سازی هزینه می کنید)، فایل های قدیمی را پاک کنید یا از نرم افزارهای فشرده ساز برای متراکم کردن اطلاعات استفاده کنید تا فضای کمتری اشغال کنند.
  • از اطلاعات خود با یک کلمه رمز محفاظت کنید. در برخی از روش های تهیه نسخه های پشتیبان شما قادرید از فایل های پشتیبان به وسیله یک کلمه رمز حفاظت کنید. در صورتی که می خواهید از اطلاعات شخصی یا حساس کپی پشتیبان تهیه کنید، این ویژگی را در نظر بگیرید

مرجع

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۱۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی